عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
0BOOK کتابخانه صفربوک
صفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ترانزیستور دارلینگتون که اغلب زوج دارلینگتون (به انگلیسی: Darlington pair) اسپارک الکترونیک www.circuit.lxb.ir

در الکترونیک، ترانزیستور دارلینگتون که اغلب زوج دارلینگتون (به انگلیسی: Darlington pair) نامیده می‌شود ; یک ساختار ترکیبی است که شامل دو ترانزیستور دو قطبی (به صورت مجتمع یا قطعات مجزا) به هم متصل است.(در این ترکیب امیتر ترانزیستور اول به بیس ترانزیستور دوم متصل شده است. این مدار در حقیقت متشکل از دو امیتر فالوئر یا کلکتور مشترک می‌باشد.) که جریان تقویت شده به وسیله ترانزیستور اول را، توسط ترانزیستور دوم بیشتر تقویت می‌کند. این پیکر بندی، گین جریان (β، hfe، hFE) بیشتری نسبت به هر ترانزیستور جداگانه، به ما می‌دهد و در حالت مجتمع فضای کمتری از دو ترانزیستور جداگانه اشغال می‌کند. همچنین ای مدار مقاومت ورودی به مراتب بزرگتری از امیتر فالوئر یا کلکتور مشترک (با مقاومت ورودی زیر ۵۰۰ کیلو اهم) دارد و بهره ولتاژ خیلی نزدیک تر به واحد و بهره جریان بسیار بزرگ تری است. مقاومت خروجی مدار دارلینگتون، ممکن است بزرگ تر یا کوچک تز از یک طبقه امیتر فالوئر باشد.

زوج دارلینگتون به وسیله مهندس آزمایشگاه‌های بل، سیدنی دارلینگتون در سال ۱۹۵۳ اختراع شده است. یک ترکیب مشابه اما با دو نوع مختلف ترانزیستور (NPN و PNP) زوج زیکلای می‌باشد که گاهی اوقات مکمل دارلینگتون نامیده می‌شود.

ترانزیستور دارلینگتون که اغلب زوج دارلینگتون (به انگلیسی: Darlington pair) اسپارک الکترونیک www.circuit.lxb.ir



:: موضوعات مرتبط: قطعات الکترونیک , آشنائی با ترانزیستور دارلینگتون (Darlington) , ,
:: برچسب‌ها: آشنائی با ترانزیستور دارلینگتون (Darlington) , ترانزیستور دارلینگتون , ساختار ترانزیستور دارلینگتون , زوج دارلینگتون , ترانزیستور , شناسائی ترانزیستور , قطعات الکترونیک , الکترونیک , مدارات الکترونیک , پروژه های الکترونیک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : پنج شنبه 24 تير 1395

هسته های فرّیت، چه در مدارهای فرکانس بالا و چه در منبع های تغذیه و مبدّل های ولتاژ، در بیش تر اوقات از دو تکه تشکیل شده اند. این دو نیمه ی فریتی با چسب به یکدیگر چسبانده شده اند. چسبی که بسیار محکم است، طوری که در تلاش برای جدا کردن نیمه های فریت از هم، فریت می شکند، اما محل چسب خوردگی باز نمی شود! من مدت ها در فکر یافتن راهی برای جدا کردن تکه های فریت از هم برای مهندسی معکوس و یا استفاده از آنها در پروژه های خودم بودم و موفق نمی شدم بدون آسیب آنها را از هم جدا کنم. در این تلاش، کمترین صدمه ای که به اندوکتور می خورد، ذوب شدن کاملِ قرقره ی هسته بود. این داستان ادامه داشت تا . . .



:: موضوعات مرتبط: آموزش و تعمیر و نگهداری , چگونه هسته های فرّیت را از محل چسباندن باز کنیم؟ , ,
:: برچسب‌ها: هسته های فرّیت , مدار فرکانس بالا , مدار الکترونیک , الکترونیک , پروژه های الکترونیک , شوکر , مدار شوکر , شوکر ساده , شوکر , چوک , هسته چوک , ترانسفورماتور , محاسبه ترانسفورماتور , منبع های تغذیه , مبدّل های ولتاژ , ,
:: بازدید از این مطلب : 1106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : چهار شنبه 23 تير 1395

دانلود کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسن تگزوپری  www.zerobook.lxb.ir

دانلود کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسن تگزوپری

داستان "شازده کوچولو" نوشته اگزوپری توسط چند تن از مترجمان توانای فارسی از جمله محمد قاضی، ابوالحسن نجفی و احمد شاملو به فارسی برگردانده شده و بارها تجدید چاپ شده است.
«دوسنت اگزوپری این کتاب را در سال 1943 یعنی یک سال قبل از مرگش و در بحبوحه جنگ جهانی دوم، آن زمان که در آمریکا حضور داشت نوشت؛ شاید خود او هم باور نمیکرد که روزی کتاب کوچکی که نوشته بعد از انجیل کتاب مقدس مسیحیان به عنوان پرخواننده ترین کتاب جهان شناخته شود.»
در ۱۹۴۳ شاهکار سنت‌اگزوپری به نام "شازده کوچولو" Le Petit Prince انتشار یافت که حوادث شگفت‌آنگیز آن با نکته‌های دقیق و عمیق روانی همراه است. شازده کوچولو یکی از مهم‌ترین آثار اگزوپری به شمار می‌رود که در قرن اخیر سوّمین کتاب پرخواننده جهان است. این اثر از حادثه‌ای واقعی مایه گرفته که در دل شنهای صحرای موریتانی برای سنت اگزوپری روی داده است. خرابی دستگاه هواپیما خلبان را به فرود اجباری در دل آفریقا وامی‌دارد و از میان هزاران ساکن منطقه؛ پسربچه‌ای با رفتار عجیب و غیرعادی خود جلب توجه می‌کند. پسربچه‌ای که اصلاً به مردم اطراف خود شباهت ندارد و پرسشهایی را مطرح می‌کند که خود موضوع داستان قرار می‌گیرد. شازده کوچولو از کتابهای کم‌نظیر برای کودکان و شاهکاری جاویدان است که در آن تصویرهای ذهنی با عمق فلسفی آمیخته است. او این کتاب را در سال ۱۹۴۰ در نیویورک نوشته است. او در این اثر خیال انگیز و زیبایش که فلسفه دوست داشتن و عواطف انسانی در خلال سطرهای آن به ساده‌ترین و در عین حال ژرفترین شکل تجزیه و تحلیل شده و نویسنده در سرتاسر کتاب کسانی را که با غوطه ور شدن و دلبستن به مادّیات و پایبند بودن به تعصّبها و خودخواهیها و اندیشه‌های خرافی بیجا از راستی و پاکی و خوی انسانی به دور افتاده اند، زیر نام آدم بزرگها به باد مسخره گرفته است.

حق تکثیر :
تهران: نشر نگاه ، ‏‫۱۳۹۲.‬
این کتاب در سالهای مختلف توسط ناشرین و مترجمین متفاوت منتشر شده است.



:: برچسب‌ها: دانلود کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دوسن تگزوپری , دانلود کتاب شازده کوچولو , کتاب شازده کوچولو , شازده کوچولو , آنتوان دوسن تگزوپری , احمد شاملو , داستان کودکانه , نوار قصه قدیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : شنبه 12 تير 1395